Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Temperatura płynu chłodzącego...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    @kuebk
    W przypadku Twojego silnika tak... silniki CR, mowiąc w duzym uproszczeniu, akcetują niższą temp. min 80*
    Przemek
    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
    80 B3 Limo 1.6 TD SB

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez rezon
      1. czy to pierwsza zima tym samochodem?
      2. Jeździłeś wcześniej dieslem? jakim?
      3. jaką masz pojemność układu chłodzenia?
      4. Jaką masz temperaturę w czasie dłuższej jazdy - płynu/oleju?

      BTW ten spadek temperatury oleju jest ciekawy, ale z termostatem to ma niewiele wspólnego - spadek jest nagły i nie połączony ze spadek temp. płynu
      Trochę mi to zajeło, ale zrobiłem mały research w temacie, żeby móc lepiej wszystko przeanalizować. Ale najpierw odpowiem na kolegi pytania:
      1 Tak to pierwsza zima, więc faktycznie nie mam porównania
      2 Niektórzy uważają że Maluch to nie samochód, ale napewno to nie Diesel
      3 Nie wiem niestety gdzie to sprawdzić :?
      4 Przygotowałem kolejny wykres z VCDS'a 8)

      Udało mi się dowiedzieć z ETK'i, że w silnikach BKD(w innych może też) są dwa czujniki cieczy chłodzącej. Pierwszy G62 na wyjściu z silnika, czyli gdzieś po prawej stronie patrząc od przodu samochodu, a drugi G83 na wyjściu z chłodnicy tuż przed termostatem.
      Problem w tym, że nigdzie w VCDS'ie nie znalazłem tego G83, ale udało mi się znaleść w grupie 062 bloku Engine: Coolant Temperat. Engine Output, Coolant Temperat. Cooler Output. Co moim zdaniem może odpowiadać właśnie G62 i G83. Być może koledzy doradzający wcześniej zczytanie temp. z bloku Instruments grupy 003, więdzą że to jest właśnie G83?

      Z wykresu wynika, że termostat działa. Temp. na wyjścia z chłodnicy G83 (wykres pomarańczowy) lekko wzrasta, pewnie dlatego, że czujnik jest blisko silnia. Następnie prawdopodobnie termostat otwiera się przy temp. oleju 70 i 85 cieczy na wyjściu z silnika G62. Co powoduje, że zimna ciecz z chłodnicy ochładza na któtki czas czujnik przez co widzimy na wykresie spadek, a potem szybko wzrasta i stabilizuje się. Jedynie co mnie zastanawia to ten skok w dół o 20 stopni temp. oleju na początku. Być może czujnik działa nie dokońca poprawnie? Też tak macie, że temp. oleju jest niższa od temp. cieczy na wyjściu G62?

      Bibliografia:
      403 Forbidden
      Link
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #53
        czyli masz wszystko w porządku i nie ruszać, aby nie popsuć. objętość układu chłodzenia znajdziesz w instrukcji obsługi a temp oleju na początku jest niższa, jak się jedzie autostradą to jest wyższa, jak powoli to niższa, itd... oczywiście od temp. płynu chłodzącego

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez blase_d
          ... Też tak macie, że temp. oleju jest niższa od temp. cieczy na wyjściu G62? ...
          Też tak mam. Zobacz link:
          Forum - Octavia Club Polska
          Aktualne zużycie paliwa

          Komentarz


          • #55
            Panowie termostat wymieniony i........ dalej nic. Wciąż długo do chodzi do odpowiedniej temperatury. Dzisiaj zrobiłem test. Odcinek 20 km jazda zróżnicowana i nie do końca wskazówka od temp staneła na baczność. Chociaż widze że pare osób ma podobnie i o dziwo wychodzi na to że wszystko jest ok. Czyli reasumując nowe silniki diesla mają gorszą sprawność nagrzewania się ? Potrzebują wiecej czasu na to ?

            [ Dodano: Pon 29 Gru, 14 18:44 ]
            Mały test dzisiaj zrobiłem. Temperatura zewn -5 stopni jazda po miesiecie i troche po za miastem. Po 8 kilometrach wskazówka na baczność. Powód ? Nie włączyłem ogrzewania. Po włączeniu ogrzewania wskazówka spadłą o dwie kreski i nie chciałą się podnieść przez 10 kilometrów. Postaram się zrobić następnym razem wykres ale z tego co dzisiaj zauważyłem że tak musi niestety już być. Ze silnik dłużej sie nagrzewa przy właczonym ogrzeewaniu.

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez gawon99
              [ Dodano: Pon 29 Gru, 14 18:44 ]
              Mały test dzisiaj zrobiłem. Temperatura zewn -5 stopni jazda po miesiecie i troche po za miastem. Po 8 kilometrach wskazówka na baczność. Powód ? Nie włączyłem ogrzewania. Po włączeniu ogrzewania wskazówka spadłą o dwie kreski i nie chciałą się podnieść przez 10 kilometrów. Postaram się zrobić następnym razem wykres ale z tego co dzisiaj zauważyłem że tak musi niestety już być. Ze silnik dłużej sie nagrzewa przy właczonym ogrzeewaniu.
              Wczoraj przy -3,5 stopnia na zewnątrz i ogrzewaniu włączonym na 16 stopni po przejechaniu 8,5 km z średnią predkością 31 km/h (miasto), wskazówka była dopiero na 70 stopniach. Wniosek taki, że to norma.

              Komentarz


              • #57
                U mnie wyglądało to dzisiaj tak: na zewnątrz -9, włączone ogrzewanie na 21*C, dmuchawa na najwolniejszym biegu, jazda w mieście; wskazówka temperatury płynu osiągnęła 90*C po około 10 km. Po 16 km jazdy temperatura oleju na DOT była 78*C.
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz


                • #58
                  U mnie podobnie ale...
                  temperatura była ustawiona na najmniejszą skalę i też po około 10 km zaskoczyło na 90 ale przy jeździe 80-90 mk/h.
                  Termostat był rok temu wymieniany gdyż wtedy miałem takie samy objawy i po jego wymianie żadnej poprawy nie widziałem :cry:
                  Czy to faktycznie normalne :?:
                  Pozdrawiam.
                  Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez pawel_breslau
                    U mnie podobnie ale...
                    temperatura była ustawiona na najmniejszą skalę i też po około 10 km zaskoczyło na 90 ale przy jeździe 80-90 mk/h.
                    Termostat był rok temu wymieniany gdyż wtedy miałem takie samy objawy i po jego wymianie żadnej poprawy nie widziałem :cry:
                    Czy to faktycznie normalne :?:
                    Pozdrawiam.
                    Muszę logi zrobić. A co do termostatu to był wymieniony przed świętami na nowy oryginalny od skody.

                    Komentarz


                    • #60
                      re

                      cześć.
                      Panowie no i mnie przyszło męczyć się z termostatem w moim exeo.
                      Zaczęła szaleć temperatura, auto normalnie nagrzewa się do 90st. Potem np. ja stanę na światłach spada do 75-80. Potem ruszam ze świateł zaś trzyma 90st do momentu postoju. Termostat wymieniony bo był walnięty. I tu ciekawa sprawa dzieje się nadal to samo lecz tylko przy włączonej klimie. Jakby wentylator był ciągle załączony na 2 bieg- auto nie wywala żadnych błędów. Jak tylko dam klimę na eco to problem ustaje.
                      Ktoś ma jakieś pomysły?

                      pozdrawiam
                      pozdrawiam Macek

                      Komentarz


                      • #61
                        Witam,

                        Idzie zima, zaczynają się kłopoty z temperaturą.

                        Rok temu, w zimie, nagrzanie silnika BXE w mieście było bardzo trudnym zadaniem.

                        Wczoraj w trasie pokonałem 200km(temperatura na zewnątrz 1-3 st C).
                        Na początku ekspresówka czyli jazda z prędkością 120-140km/h -temp 90 na zegarach
                        Pod koniec trasy (ostatnie 50km) jazda spokojna 80-100 km/h. I pierwszy raz w trasie wskazówka temperatur, na zegarach, oderwała się od 90st i wahała się miedzy 80, a 90.

                        Termostat?

                        Dzisiaj odpaliłem VCDS, nagrzałem silnik ile dało rady. Przejechałem dynamicznie 20km.
                        Na zegarach 90st, a na w grupie 003 i 007 było ~77st i nie było szans żeby było więcej. Temp na zewnątrz 8 st C.

                        Już można winą obarczyć winą termostat czy jeszcze wykonać testy o których pisaliście wcześniej.

                        Komentarz


                        • #62
                          Jeżeli masz problemy w temp. 1-3 z utrzymaniem temp to rzeczywiście jest coś nie tak.
                          Mając BXE to problem z dogrzaniem silnika miałem kiedy było -20 do -30 stopni na pierwszych dziesiatkach kilometrów.

                          Komentarz


                          • #63
                            crazywarrior69, miałem tak samo jak Ty. termostat do roboty. po wymianie u mnie było ok. a i podobno lepiej kupić w aso.

                            Komentarz


                            • #64
                              Przy sprawnym termostacie (ORI), odpowietrzonym układzie i obecnych temperaturach nie ma bata żeby autko nie nagrzało się po 8-10km do max temperatury przy jeździe miejskiej. Oczywiście mówię tu o silniku na PD.
                              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                              Smarowanie zapewnia

                              Komentarz


                              • #65
                                Sprawdź czy się nie włącza przez przypadek wentylator na chłodnicy.
                                Być może któryś z czujników jest walnięty i pokazuje za dużo co powoduje załączenie się wentylatora. Mój kumpel w audi tak miał.

                                Komentarz


                                • #66
                                  U mnie takie same objawy. Wymiana termostatu pomogła.
                                  Kupiłem polecany z zamieników termostat Wahler, w ASO akurat nie mieli na miejscu (a pewnie różnica niewielka).

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    EDIT: Po wymianie termostatu kłopot zniknął

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X